V předešlém článku jsme vám představili online nástroje, které spíše využívají velké firmy pro větší skupiny zaměstnanců. V dnešním článku vás seznámíme s nástroji, které můžou být vhodnější pro osoby samostatně výdělečné činné.
Ukládání poznámek
Evernote
Výborná aplikace pro organizace poznámek. Lze použít jak pro zaznamenání poznámek, tak pro uspořádání dokumentů, faktur a jiných údajů. Můžete si ji zaevidovat v podobě textu, fotky, články nebo třeba i mluveného slova, samozřejmostí je možnost připojit přílohu. Velkou výhodou je, že Evernote je dostupný na různých operačních systémech, např. Windows, OSX, iOS, Windows Phone, Chrome OS, Android atd.
Notion
Apka je užitečným pomocníkem nejenom pro ukládání poznámek, ale také třeba pro databáze, wiki, kalendáře a také připomenutí. Její uživatelé si mohou díky dostupným funkcím vytvořit vlastní systémy, kde budou spravovat data nebo i celé projekty.
Bear
Potřebujete jednoduchou apku pro zaznamenávání poznámek, které pak snadno můžete synchronizovat? Zkuste Bear, kterou využívají učitelé, kuchaři, studenti nebo třeba i právníci. Vše je v aplikaci navíc chráněno šifrováním, vaše data jsou tak v bezpečí.
Simplenote
Je alternativou Evernote, ale mnohem jednodušší. Slouží primárně jen pro ukládání poznámek na rozdíl od Evernote, do kterého můžete uložit i dokumenty.
Vystavování faktur a sledování nákladů
Fakturoid a iDoklad
Je ideálním pomocníkem pro všechny, kteří nesnášejí papírování. Vystavit fakturu pomocí šablony je velmi lehké a zvládne to i začátečník. Nemusí ani znát fakturační údaje klientů, stačí zadat IČ a vše se automaticky vyplní. Navíc na konci roku můžete vyexportovat soubor pro elektronické podání daně z příjmu a nemusíte už nic dál v tomto ohledu řešit.
Další vychytávkou je sledování nákladů, které se hodí všem, kteří si neodpočítávají paušální daň. A také lze tento nástroj napojit na účet v bance a každá příchozí či odchozí platba se spáruje s fakturou.
Myšlenkové mapy
Coggle a Mindnode
Na zaznamenání vašich nápadů nemusíte už používat papír a fixy, ale můžete je zaznamenávat pohodlně v elektronické podobě, které pak snadno nasdílíte s kolegy či klienty. Už žádné další trhání a mačkání papíru, mapy lze snadno opravit, editovat a různě měnit.
Grafika
Canva
Nejjednodušší a nejrychlejší způsob, jak se můžete prezentovat na úrovni, aniž byste museli být umělecky nadaní. Canva nabízí spoustu hotových šablon v různých rozměrech pro každý formát, co je potřeba – Facebook, Instagram, leták, brožura atd. Využití je široké, jak pro offline, tak pro online propagaci.
Příprava a plánování obsahu na sociální sítě
Hootsuite
Je skvělý pomocník, který za vás bude zveřejňovat naplánované příspěvky na sociální sítě (Facebook, Instagram, Twitter…), ať už jste na dovolené nebo zrovna nemáte čas. Stories však stejně budete muset dělat ručně, ale aspoň něco, ne?
Správa hesel
Sticky Password
Kdo si má všechna ta hesla ke všem těm programům a účtům pamatovat, že? A od toho je tu právě tento super nástroj, který má na starost zapamatovat si je, ať nemusíte na nic myslet a nosit to v hlavě nebo na papírkách po kapsách.
Sdílení a vytváření dokumentů
Žádná práce na dálku se v dnešní době neobejde bez možnosti sdílení souborů. A pro tyto účely existuje nespočet nástrojů např. Dropbox, OneDrive, Google Disk atd.
Jaké osvědčené nástroje používáte vy pro své pracovní činnosti? Podělte se o své zkušenosti do komentářů :-)