Už se vám někdy stalo, že v práci špatně pochopili vaše sdělení?
Dostáváte se často do rozporu s kolegou či nadřízeným?
Pak je tento článek pro vás ten pravý a můžete zde najít důvody, proč právě u vás dochází k takovýmto situacím.
Jistě znáte mnoho druhů komunikace. Co se týče komunikace na pracovišti, mohli bychom uvést ty hlavní, které nejběžněji používáme. Jsou to tyto:
Každá z těchto druhů má svůj význam. Někdy je lepší použít komunikaci osobní, jindy je výhodnější a rychlejší věci řešit po telefonu. Jaké ale mohou nastat problémy a komplikace? Nedorozumění vyvolané osobní komunikací si uvedeme až na konci článku, jelikož tato oblast je poměrně obsáhlá. Co ale taková v současnosti velice populární emailová komunikace? Byli jste s tímto druhem vždy spokojeni?
Nyní si uvedeme několik příkladů, co se může stát, když nastane problém s emailovou komunikací. Jistě jste zažili situaci, kdy máte do určitého termínu odeslat podklady k vaší práci na email svého šéfa, a po odeslání zjistíte, že jste zapomněli připojit přílohu s danými dokumenty? Nebo v případě, kdy urgentně potřebujete odeslat email, najednou vypadne v celé firmě internet. No není to k zlosti? Takových a mnoho dalších případů bych zde mohla uvést spoustu. Vždy je nutné mít po ruce nějaký záložní plán. Nefunguje internet? Nevadí. Zvednu telefon a zavolám svému nadřízenému ohledně této situace. Můj šéf mi nebere mobil? Další varianta je spojit se s jeho sekretářkou a nechat u ní zprávu. Možností je mnoho, jen je potřeba vždy zachovat chladnou hlavu a myslet racionálně.
Je zcela zřejmé, že v práci komunikujeme jinak, než doma nebo mezi přáteli. Uvědomujeme si totiž dopady, jaké by mohla mít naše případná nevhodná komunikace. Nyní si řekneme několik rad, jak se na pracovišti nedostat do nepříjemné situace v důsledku našich komunikačních (ne)znalostí.
Zdieľajte so svojimi priateľmi Sdílejte se svými přáteli