Jak naštvat svého personalistu ještě před pohovorem

Známe to všichni, chceme vyvolat co nejlepší zdání, ale něco "nevychytáme" a navždy si pokazíme dobrý první dojem, případně rovnou zahodíme celou příležitost o skvělou práci.

 

Na co si dát pozor a čeho se určitě vyvarovat před pohovorem?


1. Neberete dlouhodobě telefon

Nejsme stroje a nikdo z nás není na telefonu 24 hodin denně. Pokud jste ale rozeslali životopisy a čekáte na odpověď, zkuste být v průběhu klasické pracovní doby (od 9-17 hodin) co možná nejvíce na příjmu. Případně vždy zavolejte nepřijatým telefonátům zpět. Jakmile se vám totiž personalista více než třikrát nedovolá, bude se nejspíše věnovat jiným uchazečům a vás si zařadí do kolonky zapomenutých - "nedostupný".

2. Při telefonické komunikaci nevíte, o jakou pozici / firmu se jedná

Hlášky typu: "A vy jste kdo, já posílal tolik životopisů, že už v tom mám zmatek!" je opravdu lepší vynechat. Sestavte si seznam pozic a firem, na které jste odpovídali, tak si uděláte jednoduše pořádek a přehled. Zkuste si zapamatovat, o jaká místa jste měli zájem, pak se v telefonu rychle zorientujete a nebudete nervózně tápat, o co že to vlastně jde.

3. Telefonicky nebo emailem zrušíte /chcete posunout pohovor

Jsme jenom lidi a každému se může stát, že onemocní sám nebo jeho dítě, anebo má prostě neodkladnou záležitost. Posouvejte ale rozhovory jen naprosto výjimečně, když opravdu není jiná možnost. Když už tak uděláte, určitě informujte personalistu dostatečně dopředu (ne, 5 minut před začátkem není dost brzy :-) a nejlépe telefonicky. Náborářům může trvat, než se dostanou k emailům a to už také může být pozdě.

4. Nepřijdete na pohovor

Pokud se bez omluvy nedostavíte na pohovor, v mnoha firmách dostanete jednoduše stopku. Budete označeni jako nespolehliví. Spousta personalistů to bude brát tak, že když nepřijdete na smluvenou schůzku, je dost možné, že pak nebudete chodit ani do práce. Ať se stane cokoliv, vždy zkuste aspoň zavolat, napsat SMS anebo v nejhorším případě email.

5. Přijdete na pohovor pozdě

Lepší pozdě než nikdy :-), ALE... Pokazíte si dobrý první dojem, a pokud se jedná o nějakou vyšší pozici, budete si muset horko těžko vylepšovat skóre. Pokud si nejste jistí, že nebude zácpa, kde přesně se firma nachází, jestli nebudete bloudit, raději vyrazte dříve a případně se chvilku procházejte, aspoň se nadýcháte čerstvého vzduchu :-). Příliš brzký příchod se také nedoporučuje. Ideální je dostavit se 5, maximálně 10 minut před pohovorem. Pokud vás zdrží nepředvídatelná nehoda, jednoduše vytáhněte mobil a omluvte se předem za zpoždění.

6. Přijdete na pohovor a hned u vchodu hlásíte, že máte jen 10 minut a pak musíte letět

Asi byste se divili, kolik uchazečů to dělá, ale z pohledu personalisty to působí velmi nedbale a arogantně. Jako byste říkali, že na tomhle zaměstnání vám moc nezáleží a máte důležitější věci na práci. Což určitě není zpráva, kterou chcete vysílat před pohovorem :-).  Nedá se nic dělat, jakmile jednou přijdete žádat o práci, je nutné udělat si dostatek času. Zrušte vše, co by mohlo časově křížit tuto schůzku, zkuste poprosit partnera nebo rodiče, ať vyzvednou potomky ze školy/školky, přesuňte doktora na jiný den. Zkrátka si udělejte dostatek času, který si vaše budoucí práce určitě zaslouží :-).

Samozřejmě se vždycky můžeš stát, že nám něco nevyjde a personalisti s tím určitě počítají. Oni jsou také lidi a můžou přijít pozdě, nemají svůj den, nebo onemocní. Je ale třeba jít příležitosti naproti a snažit se předejít zbytečným nedorozuměním nebo negativním dojmům.

 

 

Stalo se někdy vám, že jste přišli o super práci kvůli výše uvedeným důvodům? Napište nám do komentářů. A přejeme vám hodně štěstí při hledání práce!

© Tereza, INwork.cz, Fajn skupina pracovních portálů s.r.o. 13.10.2017 přečteno 3531x