V této digitální době už nemá smysl hledat brigádu nebo práci osobní návštěvou personálních agentur. Prim hraje internet, pracovní portály a sociální sítě. Přes Facebook se však práce hledá spíš výjimečně. Řeč tu jde zejména o síti Linkedin. Že o ní moc nevíte? Tak pro vás je tu tento článek!
Linkedin je momentálně jediná čistě profesní síť v ČR a čím dál tím více firem na ní hledá své zaměstnance, proto je velká škoda nechat si ujít tuto příležitost. Dokonce často zadávají poptávku na této síti dříve než zveřejní inzerát, takže máte neustále náskok před ostatními. Navíc nemusíte aktivně vyhledávat jednotlivé pozice, ale svůj profil vytvoříte tak, že si hledají oni vás.
Zásady pro založení správného profilu
1. Správná fotografie
Vyberte tu samou fotografii, kterou byste dali do životopisu – to znamená neutrální, bez pozadí, ve slušném oblečení, upravení. Neexistuje dávat fotky z dovolené, v plavkách, na motorce, bez trička, apod! Měla by být vidět celá hlava až po ramena.
2. Pracovní zkušenosti
Důležité je nezapomenout na vaši relevantní pracovní praxi (pokud jste prodávali zmrzlinu a teď chcete být mediálním manažerem, tak to spíš asi vynechte). Této sekci věnujte hodně času, pro vaše budoucí zaměstnavatele může být klíčová. Nevynechejte žádnou důležitou zkušenost. Doporučuju také projít si pracovní inzeráty, abyste věděli, jak se která pozice jmenuje. A hlavně – vyzdvihněte každý svůj úspěch! Jako v životopise :-). Když jim to neřeknete vy, tak nikdo.
3. Dovednosti = skills
Podle dovedností si někteří zaměstnavatelé vyhledávají svoje zaměstnance. Prostě zadají do filtru potřebné vlastnosti a vybírají z výsledků. Takže na tuto sekci v žádném případě nezapomínejte. Tady neplatí, že méně je více ;-).
4. Co nejvíce informací
Čím kompletnější profil, tím více vás Linkedin bude nabízet. Ale je důležité si taky hlídat klíčová slova – opět rada projít si inzeráty na pracovním portále, ujasnit si, co hledáte vy a co můžou požadovat personalisti.
5. AJ
Pokud ovládáte angličtinu, zkuste si napsat profil v tomto jazyku. Tím se vám otevře celý svět v Linkedinu a uvidí vás výrazné více mezinárodních firem, které třeba sídlí i v ČR, ale komunikují hlavně v angličtině (platí pro spoustu IT firem).
Pokud si nejste jistí, co všechno zadat do vašeho profilu a co vynechat, zkuste se podívat na účty pokročilejších uživatelů a inspirujte se. Také si přidávejte přátelé (jako na Facebooku). Tím ukážete, že je váš účet aktivně využívaný.
Jelikož si na Linkedin nehledáte vy práci, ale práce vás, je důležité mít na profilu co nejvíc informací, podle kterých budete v hledáčku největšímu počtu firem. Nevynechejte žádnou pozitivní věc, která by vás mohla posunout k vaší vysněné práci.